Klantenservice

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van Fruitzaam gifts?

Fruitzaam Gifts maakt van iedere bestelling een feestje. Hoe groot of klein de bestelling ook is, deze wordt altijd gratis ingepakt en feestelijk versierd. Wist je dat je bij ons meerdere cadeaus tegelijk kunt combineren? 

Ook werken wij met een leuk spaarpuntensysteem. Bij elke €25 ontvang je één gouden spaarpunt op je spaarkaart. Wanneer je een aankoop doet van €40 dan ontvang je één gouden punt. De overige €15 reserveren we voor je volgende aankoop. Dus als je bijvoorbeeld nog een cadeau van €10 besteld, ontvang je weer een punt (€15+€10=€25). Daarbij zijn je gouden spaarpunten onbeperkt geldig.

Bij ons bepaal je eenvoudig de gewenste leverdag. Je kan al bestellen voor iets wat je een week later geleverd wil hebben. Ook hebben wij een same day delivery service. Dit is natuurlijk heel fijn voor een last minute cadeau. 

Hoe duurzaam is Fruitzaam Gifts?

De naam Fruitzaam Gifts is ontstaan vanuit de kernwaarden duurzaam en zorgzaam. Deze kernwaarden vind je ten alle tijden terug in ons gehele bedrijfsproces. Wij werken met lokale partners en wij maken gebruik van duurzame verpakkingsmaterialen. 
Onze vervoerder GLS maakt gebruikt van diverse milieubesparende oplossingen om de CO2-uitstoot te verminderen. Denk hierbij aan emissievrije bezorging in diverse Nederlandse binnensteden, brandstof besparende toepassingen een geoptimaliseerde routeplanning waardoor transportroutes zo kort mogelijk gemaakt worden.

Hoe bestel ik een product?

Hierbij een handig stappenplan van hoe jij een product besteld!
Stap 1: Kies een cadeau uit ons prachtige assortiment en voeg deze toe aan de winkelmand.
Stap 2: Voeg nog meer producten toe aan de winkelmand of klik in de winkelmand op ‘voeg nu je wenskaart toe’
Stap 3: Kies een kaart en klik op ‘voer tekst in’, voeg de kaart daarna ook aan de winkelmand toe.
Stap 4: Ga door naar afrekenen voor de bezorgdatum en het (aflever)adres.
Stap 5: Kies een betaalmethode, na betaling ontvangt u een orderbevestiging en zodra het pakket klaar is om te verzenden ontvangt u een Track & Trace.

Hoe kies ik een bezorgdatum?

Wanneer je de juiste adresgegevens hebt ingevuld, kies je de gewenste leverdatum en het gewenste tijdvak. Dit doe je door de kalender aan te klikken en hier vervolgens de juiste datum/dag aan te klikken. Hierna kies je voor een tijdvak (overdag of avond). 

Hoe kan ik een bestelling anoniem versturen?

De bestelling wordt altijd vanuit Fruitzaam gifts verzonden zonder een factuur. De ontvanger weet alleen van wie het pakket afkomstig is als er een kaart met naam aan wordt toegevoegd. Fruitzaam Gifts zal nimmer gegevens van de besteller doorspelen aan de ontvanger.

Het product wat ik wil bestellen staat op uitverkocht, wanneer is het weer beschikbaar?

We proberen uitverkochte artikelen zo snel mogelijk weer op voorraad te hebben. Zodra de producten weer beschikbaar zijn passen we dit direct aan op de website. Houdt de site dus in de gaten om op de hoogte te blijven of stuur een email naar klantenservice@fruitzaamgifts.nl.

Kan ik meerdere producten in een bestelling doen en wordt dit met elkaar ingepakt?

Ja dat kan, je kunt meerdere producten* met elkaar combineren en wij pakken altijd alles bij elkaar in. Mocht je nog extra wensen hebben mag je in stap 4 bij het afrekenen aangeven wat deze wensen zijn.

*alleen verse bloemen gaan via een bloemist en worden niet tegelijk met het cadeau geleverd.

Waar kan ik mijn bestellingen zien?

Als je bent ingelogd, zie je onder het kopje ‘mijn account’ de recente bestellingen. 

Waarom kan ik geen cadeau bestellen via Internet Explorer? 

Helaas wordt Internet Explorer niet meer geüpdatet en is Microsoft overgegaan naar Microsoft Edge, doordat Internet Explorer niet meer wordt geüpdatet is het niet meer veilig om via deze browser te bestellen. Zodoende zullen we dit i.v.m. met de veiligheid niet meer ondersteunen.

Kan ik mijn bestelde cadeau zelf ophalen?

Jouw bestelling bij ons ophalen is mogelijk. Wij zijn aanwezig van 09:00 uur tot 17:00 uur. Telefonisch of per mail kan je ons laten weten dat je bij ons langskomt. Wij zorgen ervoor dat de bestelling klaarstaat. 

Wat zijn de bezorgkosten?

Binnen heel Nederland*
-Standaard: €4,95 
-Brievenbus: €3,95 
-Grootverpakking: €5,95 (bijv. trosballonnen)
-Avond bezorging: + €1,95
-Same Day delivery: + €4,95 (voor 11:00 uur besteld is zelfde dag tussen 17:00 en 21:00 uur geleverd)
 
-Bezorgkosten België: €6,95 
-Bezorgkosten Duitsland: €8,95
-*Bezorgkosten Waddeneilanden: €11,50

Wat zijn de levertijden?

Je kan tijdens het afrekenen zelf aangeven op welke datum je het pakket geleverd wil hebben, wil je dat dit zo snel mogelijk gebeurt dat zijn dit de opties:
 
–        Wanneer je zondag t/m donderdag voor 23:59 uur bestelt, wordt het de volgende werkdag geleverd. 
–        Wanneer je vrijdag voor 17:00 uur bestelt, wordt het zaterdag geleverd.
–        Wanneer je vrijdag na 17:00 uur en/of zaterdag bestelt, wordt het maandag geleverd.
–        Same Day Delivery: maandag t/m vrijdag voor 11:00 besteld is zelfde dag tussen 17:00 en 21:00 uur geleverd.

Wie bezorgt mijn bestelling

Jouw bestelling is in goede handen bij GLS en Trunkrs:
 
–        De levertijden (overdag) van GLS zijn:
Maandag t/m zaterdag tussen 09:00 – 17:00 uur. 
Het kan voorkomen dat de bezorger i.v.m. drukte of overmacht later dan 17:00 uur nog bezorgd. 
 
–        De levertijden (avond) van Trunkrs zijn:
Maandag t/m vrijdag tussen 17:00 en 21:00 uur.
Het kan voorkomen dat de bezorger i.v.m. drukte of overmacht later dan 21:00 uur nog bezorgd

Is het mogelijk om mijn cadeau de volgende dag te laten bezorgen of op een andere gewenste leverdatum?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt zelf de gewenste bezorgdatum kiezen. Wij kunnen tot 98% garanderen dat uw pakket op de volgende dag wordt geleverd, met uitzondering van zondag. 

Is het mogelijk om mijn cadeau dezelfde dag te laten bezorgen?

Dat is mogelijk wanneer de bestelling voor 11:00 uur in de ochtend geplaatst wordt op maandag t/m vrijdag. 

Bezorgen jullie in het buitenland?

Ja, wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland. 

Wat is de levertijd?

Je kiest zelf de gewenste leverdatum. Wij kunnen tot 98% garanderen dat je pakket op de juiste dag wordt geleverd. Mocht je twijfelen of geen enkel risico willen nemen dan adviseren wij het om één dag eerder te laten leveren.

Hoe wijzig ik de bezorgdatum?

Wanneer je een bestelling eerder of later wil laten bezorgen dan aangegeven, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen dit dan voor je aanpassen.

Krijg ik een melding als mijn bestelling bezorgd is?

Je krijgt te allen tijde een mail na aflevering van je bestelling. Zorg er voor dat je tijdens het bestellen altijd het juiste e-mailadres invult.

Wat als de ontvanger niet thuis is?

Je ontvangt zelf altijd een update via de Track en Trace en de ontvanger krijgt altijd een ‘niet thuis’ bericht van onze vervoerder in de brievenbus. Hierop staat een code waarmee een nieuwe bezorgafspraak gemaakt kan worden, of hier staat op dat het bij de buren bezorgd is. Wanneer er een ophaalpunt in de buurt is, kan het ook voorkomen dat de vervoerder het pakket hier brengt. In dit geval wordt dit ook altijd gemeld op het ‘niet thuis’ bericht. 

Mijn bestelling is niet bezorgd, wat nu?

Wat vervelend dat jouw bestelling nog niet is bezorgd! We willen je vragen de hele bezorgdag af te wachten. De bezorger kan bijvoorbeeld ook nog om 20.00 uur komen. Ook kan het zijn dat de ontvanger niet thuis was en dat hij of zij een briefje in de brievenbus heeft gekregen. Misschien heeft diegene dat nog niet opgemerkt.

Mocht jouw bestelling ook in de avond niet zijn bezorgd en is er verder geen informatie gegeven, neem dan even contact met ons op. We zoeken het graag voor je uit en lossen het voor je op!

Kan ik mijn bestelling wijzigen of verwijderen?

Wanneer je nog geen mail hebt ontvangen dat jouw pakket is overgedragen aan de vervoerder, zouden wij nog een wijziging kunnen toepassen. Dit mag altijd gemeld worden via onze klantenservice.

Hoe pas ik mijn bestelde kaart aan?

Wanneer je een andere tekst op de kaart wil, mag dit per mail of chat aan ons doorgegeven worden. Graag altijd onder vermelding van het bestelnummer.

Hoe verwijder ik een product uit mijn winkelwagen?

Als je je winkelwagen opent, staan hier de gekozen producten. Hier verwijder je eenvoudig een product door op ‘’verwijderen’’ te klikken.

Wat is het herroepingsrecht?

Op onze niet-gepersonaliseerde producten is het herroepingsrecht van toepassing zoals omschreven in de Richtlijn Consumentenrechten.
– Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
– Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.
– Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.
Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons, de ondernemer, geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via klantenservice@fruitzaamgifts.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde en staat retour ontvangen is. Gepersonaliseerde producten en producten waarvan binnen de bedenktermijn de (vers of zweef) garantie vervalt of houdbaarheidsdatum eindigt (zoals bloemen, fruitmanden, ballonnen en bonbons) zijn uitgezonderd van herroepingsrecht

Mijn bestelling is incompleet, wat nu?

Neem hiervoor direct contact op met de klantenservice. Zij kunnen uitzoeken waar het fout is gegaan en uiteraard zorgen zij voor een passende oplossing.

Tot hoeveel dagen na ontvangst kan ik een (defect) product ruilen?

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.

Zit er garantie op jullie producten?

Fruitzaam Gifts staat ervoor in dat de producten voldoen aan de bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften. Dit geldt ook indien de te leveren zaken bestemd zijn voor het gebruik in het buitenland en u hiervan uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Fruitzaam Gifts. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Op onze ballonnen zit een zweeftijdgarantie van 8 dagen.

Hoe wis ik mijn Fruitzaam Gifts account?

Wat jammer dat je jouw Fruitzaam Gifts account wilt verwijderen. Zou je ons dit per e-mail willen doorgeven? Dan gaan wij meteen aan de slag met je verzoek. 

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

Wij bewaren alle gegevens in jouw Fruitzaam Gifts account zolang je actief klant bij ons bent.

Hoe maak ik een account aan bij Fruitzaam Gifts?

Op onze website maak je eenvoudig een account aan. Klik op het knopje ‘Inloggen’ en vul de nodige gegevens in. Wanneer je een account hebt aangemaakt ben je direct ingelogd en kun je hier voortaan mee inloggen en je voorgaande bestellingen zien. De bevestiging voor het aanmaken van een account wordt ook naar u gemaild met het (tijdelijke) wachtwoord. 

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Als je bent ingelogd, kan je eenvoudig je gegevens aanpassen. Ga naar ‘mijn account’ en druk vervolgens op ‘accountgegevens’, hier wijzig je eenvoudig je wachtwoord of e-mailadres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ga naar het inlogscherm en druk onder inloggen op ‘wachtwoord vergeten?’ en vul het juiste e-mailadres in. Je ontvangt dan een linkje om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Hoe meld ik mij aan of af voor de nieuwsbrief?

Wanneer je graag op de hoogte bent van ons laatste nieuws kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief. Dit kun je aanvinken tijdens het afrekenproces of je kunt je aanmelden via de website. Ga hiervoor naar de homepagina en vul onderaan je gegevens in bij ‘Blijf op de hoogte!’. Als nieuwe abonnee ontvang je ook nog eens een leuke korting als welkomstcadeau! 
Wil je jezelf uitschrijven voor de nieuwsbrief of voor bepaalde e-mails? Dit kun je gemakkelijk zelf wijzigen. Wijzig hier je emailvoorkeuren of schrijf je hier uit als je helemaal geen e-mails meer van ons wilt ontvangen. 
Let op! Ook als je jezelf hebt uitgeschreven voor al onze e-mails zal je altijd een orderbevestiging, factuur en Track & Trace code ontvangen wanneer je een cadeau bij ons bestelt. 

Onderaan de nieuwsbrief kan je jezelf ook gemakkelijk uitschrijven door onderaan op een van de links te klikken.

Hoe open ik een zakelijk account?

Wij bieden een ideaal inkoop platform aan voor cadeaus en attenties voor elke gelegenheid. Met een zakelijk account kun je op rekening met een factuur bestellen.
Maak hier een zakelijk account aan en ontvang de eerste keer gratis verzending: https://www.fruitzaamgifts.nl/zakelijk/
 
Wil je een relatiegeschenk met logo en/of leuke kaart versturen naar meerdere relaties of collega’s? Ook dat kan bij Fruitzaam Gifts. Door onze ruime ervaring op de zakelijke markt zorgen wij altijd voor een goud eindresultaat. Of het nu gaat om een leuke fruitactie of een gepersonaliseerd cadeau met bedrijfslogo. Vraag hier een offerte aan of neem contact op met onze afdeling via verkoop@fruitzaamgifts.nl 

Hoe bestel ik een product met mijn bedrijfslogo?

Wil je een kaart of mok personaliseren met een logo? Kies dan ‘mok met eigen ontwerp’ of ‘kaart met eigen foto’ en upload je logo in plaats van een foto. Ook kun je kiezen voor een standaard opmaak waar je alleen nog je eigen logo hoeft toe te voegen. 

Hoe vraag ik een offerte aan?

Een offerteaanvraag doe je eenvoudig via https://www.fruitzaamgifts.nl/offerte/
Na het indienen van de aanvraag ontvang je van ons zo snel mogelijk een offerte op maat.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bij ons zijn de volgende betaalmogelijkheden van kracht:
Ideal, creditcard (Visa/Mastercard), achteraf betalen via Klarna of Billink, Mistercash/ Bancontact, PayPal en Apple Pay.
Zakelijk kan er op rekening worden besteld (zie hier)

Heeft Fruitzaam Gifts een veilige betaalomgeving?

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Ga naar de winkelwagen. Aan de rechterkant in de winkelwagen zie je een vakje met ‘couponcode’. Vul hier de kortingscode in en druk vervolgens op ‘waardebon toepassen’. De korting wordt dan automatisch verrekend. 

Mijn kortingscode werkt niet, hoe kan dat?

Voor sommige kortingsbonnen gelden voorwaarden die u kunt terugzien. Voldoe je hieraan vergeet niet om na het invullen van de kortingscode op ‘waardebon toepassen’ te klikken.

Werkt de kortingscode nog steeds niet? Dan heb je hem wellicht al een keer eerder gebruikt of is de kortingscode verlopen. Weet je zeker dat je de kortingscode nog nooit hebt gebruikt en dat die nog steeds geldig is? Neem dan contact op met de klantenservice, zij helpen je graag verder.

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Hier vindt u onze algemene voorwaarden.

Heeft u een klacht?

Indien een cadeau is beschadigd (de verpakking uitgesloten) of het voldoet niet aan de omschrijving dan hebben wij een 100% tevredenheidsgarantie. Stuur  klantenservice@fruitzaamgifts.nl binnen 24 uur na levering foto’s en een beschrijving van wat er niet goed is gegaan. Onze kwaliteitsmanager zal dit onderzoeken en ervoor zorgen dat uw klacht wordt opgepakt en netjes wordt afgehandeld. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Vragen, klachten of opmerkingen?
De Fruitzaam Gifts klantenservice is je graag van dienst! 

Op werkdagen is onze klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 10:00–12:00 uur en tussen 14:00-16:00 uur. Onze chat is geopend van 09:00 – 17:00 uur.

Je kunt ons per mail ook altijd bereiken op: Klantenservice@fruitzaamgifts.nl

De waardering van www.fruitzaamgifts.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.8/10 gebaseerd op 2886 reviews.